TWO FOR THE SHOW

ALL FOR ONE AND ONE FOR THE MONEY

(EXTENDED CHOREOGRAPHER’S CUT)

von Richard Siegal / Ballet of Difference am Schauspiel Köln

Out of the net, for the net. Richard Siegal has expanded the self-reflexive online performance ALL FOR ONE AND ONE FOR THE MONEY with new scenes as well as a new 25-minute opening sequence danced en pointe. What's more, the rousing soundtrack by Lorenzo Bianchi-Hoesch is joined by new video game-inspired sounds by composer Markus Popp. There's a set of dazzling new costumes by Flora Miranda and even a new stage design, which Siegal created with lighting designer Matthias Singer and which seems to give expression to the trials and tribulations of the past few months as much as to a cyclical order of the cosmos. Above all, the 25-minute first part of the evening, danced en pointe, sees itself as a homage to dance, the arts, and interpersonal encounters. And even if the social turmoil, our collective uncertainties and fears of the last year reverberate in the musical compositions, our hopes and desires can also be found there. Amidst an audiovisual storm, the dancers of Ballet of Difference measure time and space with precision and heroic elegance, creating hope for a better tomorrow. This world premiere of ALL FOR ONE AND ONE FOR THE MONEY (EXTENDED CHOREOGRAPHER'S CUT) is the light at the end of the tunnel.

EXTENDED CHOREOGRAPHER'S CUT organically connects with its predecessor to create an interactive production conceived purely for virtual space that can be experienced worldwide at the same time. It is about community and identities, ideal and monetary values in virtual space, about social media capitalism and, last but not least, about the digital loneliness of our time. The online visitors can move between the different live streams like rooms in a building and are invited to chat live with the other viewers.

Aus dem Netz, für das Netz. Richard Siegal hat die selbstreflexive Online-Performance ALL FOR ONE AND ONE FOR THE MONEY um neue Szenen sowie eine neue 25-minütige und auf Spitze getanzte Eingangssequenz erweitert. Mehr noch: Zu dem mitreißenden Soundtrack von Lorenzo Bianchi-Hoesch treten neue an Video-Games angelehnte Sounds des Komponisten Markus Popp. Es gibt eine Reihe neuer schillernder Kostüme von Flora Miranda und sogar ein neues Bühnenbild, das Siegal gemeinsam mit dem Lichtdesigner Matthias Singer erarbeitet hat und das den Irrungen und Wirrungen der letzten Monate genauso Ausdruck zu verleihen scheint wie einer zyklischen Ordnung des Kosmos. Vor allem der 25-minütige, auf Spitze getanzte erste Teil des Abends versteht sich als Hommage an den Tanz, die Künste und die zwischenmenschliche Begegnung. Und auch wenn der gesellschaftliche Aufruhr, unsere kollektiven Ungewissheiten und Ängste des letzten Jahres in den musikalischen Kompositionen nachhallen, so finden sich dort auch unsere Hoffnungen und Wünsche wieder. Inmitten eines audiovisuellen Sturms vermessen die Tänzer*innen des Ballet of Difference Zeit und Raum mit Präzision und heldenhafter Eleganz, und schaffen damit Hoffnung auf ein besseres Morgen. Diese Welt-Premiere von ALL FOR ONE AND ONE FOR THE MONEY (EXTENDED CHOREOGRAPHER’S CUT) ist das Licht am Ende des Tunnels.

Auf dieser Ebene verbindet sich der erweiterte CHOREOGRAPHER’S CUT organisch mit seinem Vorgänger zu einer rein für den virtuellen Raum konzipierten, interaktiven Inszenierung, die weltweit zur gleichen Zeit erlebt werden kann. Es geht um Gemeinschaft und Identitäten, ideelle und monetäre Werte im virtuellen Raum, um den Social Media Kapitalismus und nicht zuletzt um die digitale Einsamkeit unserer Zeit. Die Online-Besucher*innen können sich zwischen verschiedenen Live-Streams wie durch Räume in einem Gebäude bewegen und sind eingeladen, mit den anderen Zuschauer*innen live zu chatten.

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Choreography | Choreografie Richard Siegal + the BoD ensemble

Stage | Bühne Richard Siegal

Costumes | Kostüme Flora Miranda

Light + Video |Licht + Video Matthias Singer

Music | Musik Lorenzo Bianchi Hoesch / Markus Popp

Website Programming | Programmierung Website Jean-Philippe Lambert

Dramaturgy | Dramaturgie Tobias Staab

Production Direction | Produktionsleitung Lukas Becker/Littlebit

Cast | Besetzung

Martina Chavez

Margarida Isabel De Abreu Neto

Livia Gil

Mason Manning

Nicolás Martínez

Andrea Mocciardini

Claudia Ortiz Arraiza

Evan Supple

Long Zou

Alexander Angeletta

Yuri Englert


Premiere
24. April 2021

Online

Eine Produktion von Schauspiel Köln und Tanz Köln | Gefördert vom Ministerium für Kultur und Wissenschaft des Landes Nordrhein-Westfalen in Zusammenarbeit mit dem NRWKULTURsekretariat, durch das Kulturreferat der Landeshauptstadt München und die Kunststiftung NRW | Eine Koproduktion mit dem Muffatwerk München

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a production by Schauspiel Köln and Tanz Köln | funded by the Ministry of Culture and Science of the State of North Rhine-Westphalia in cooperation with the NRWKULTURsekretariat, the Department of Arts and Culture of the City of Munich, the Kunststiftung NRW | A co-production with Muffatwerk München